Γεράσιμος Χοϊδάς

Ο πιανίστας και τσεμπαλίστας Γεράσιμος Χοϊδάς σπούδασε πιάνο στην τάξη της Νίλιαν Πέρεζ-Ιωαννίδου αποφοιτώντας με Α’ Βραβείο, και ανώτερα Θεωρητικά (Φούγκα) με τον Παναγιώτη Αδάμ, από τον οποίο και μυήθηκε στην παλαιά μουσική. Στο Βέλγιο σπούδασε τσέμπαλο και basso continuo με τους Kris Verhelst, Anne Galowich, Jos van Immerseel και εκκλησιαστικό όργανο με τους Lieven Strobbe και Joris Lejeune στο Lemmensinstituut και τη Βασιλική Μουσική Ακαδημία της Αμβέρσας. Ειδικεύθηκε στην ιστορικά τεκμηριωμένη ερμηνεία σε αυθεντικά όργανα εποχής μελετώντας στα πληκτροφόρα του Μουσείου Vleeshuis της Αμβέρσας και ασχολήθηκε με τη μελέτη του κλάβικορντ και του φορτεπιάνο.

Το ενδιαφέρον του εστιάζεται στο ρεπερτόριο της μουσικής του 17ου και 18ου αιώνα για τσέμπαλο, στο πιανιστικό ρεπερτόριο του 18ου και 19ου αιώνα, το οποίο απέκτησε μια νέα διάσταση για το Γεράσιμο Χοϊδά, μετά την μελέτη σε πιάνα εποχής, και στη φωνητική μουσική της Αναγέννησης και του μπαρόκ -όπερα, καντάτα, ορατόριο, πολυφωνία- καθώς και στο λιντ. Ο Γεράσιμος Χοϊδάς, έχει εμφανιστεί με όλα τα κορυφαία σχήματα της χώρας μας (Καμεράτα, Κρατική Ορχήστρα Αθήνας και Θεσσαλονίκης κα) σε πολυάριθμους χώρους (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, Μουσείο Μπενάκη, Ίδρυμα Ι&Μ Θεοχαράκη, Παρνασσό, Αναγεννησιακό Φεστιβάλ Ρεθύμνου κα) και έχει δώσει πολυάριθμα ρεσιτάλ. Διευθύνοντας τη χορωδία παλαιάς μουσικής Corpus Minor, την ορχήστρα δωματίου Baroque Project Orchestra και το σύνολο Ensemble 1619 εξερευνά γνωστό και λιγότερο γνωστό ρεπερτόριο της παλαιάς μουσικής.

Ο Γεράσιμος Χοϊδάς ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την ποιότητα των μουσικών οργάνων που χρησιμοποιεί, καθώς πιστεύει πως μόνο πολύ υψηλού επιπέδου όργανα μπορούν να αποδώσουν τα μέγιστα στην ερμηνεία της μουσικής αλλά και στις ανάγκες και επιταγές του ερμηνευτή. Διαθέτει συλλογή με σπάνια ιστορικά πληκτροφόρα αλλά και αντίγραφα, τα οποία διατηρεί σε άριστη κατάσταση και χρησιμοποιεί σε κονσέρτα, ανάλογα με τις ανάγκες των έργων που ερμηνεύει.

Διδάσκει πιάνο, τσέμπαλο και είναι Korepetitor της τάξης μπαρόκ τραγουδιού στο Ωδείο Kodály, Athenaeum και στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Προσκαλείται τακτικά σε σεμινάρια και αρθρογραφεί σε έντυπα και στο διαδίκτυο.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial